úterý 11. května 2010

Starbucks bojkot aneb kam chodíte do kavárny Vy??


Bojkot? Snažím se poskytnout i jiným právo na existenci. Nechci být příliš kritická. Nejsem aktivistka, ale..
Po mnoho desetiletí existovala na Malostranském náměstí kavárna. Malostranská kavárna. Místo pro řeči a diskuze, pro studenty, pro umělce i pro státotvůrce. Teď je tam Starbucks.
Máte někdo chuť jít diskutovat o umění a světě do interieru, který je stejný ( a tak i nabídka) ve všech těch 15 000 provozovnách po celém světě?
A navíc tohle. Starbucks mě nebaví! Starbucks mi kazí město!

Mám ráda kavárny. A které?
* No 14 (Čtrnáctku) v Opatovické, kousek za Národním divadlem. Je tam hrozně zakouřeno a mají skvělé stoly předělané ze starých Singerů.
*Dobrou Trafiku na Újezdě i na Vinohradech. Podávají zázvorovou limonádu a můžete si poslechnout hlučné názory na svět studentů přilehlé Hellichovky.
*Těsně vedle Burundi na Letné. Na epesní párek s křenem a na partičku karet.
*Café Louvre na Národní. Existuje už přes 100 let. Já tam chodím na narozeninové snídaně.
*Týnskou Literární kousek od Staromáku. Když je člověk znaven po výstavě v NG.
*Cukrárnu Alchymista, kousek od Sparťanského stadionu. Mají výborný fíkový dort, vlastní pražírnu kávy a hlavně skoro japonskou zahrádku, ze které dohlédnete na můj balkón.

Praha je plná originálních a krásných míst, kde je oslavou dát si kávu. A ostatní města určitě taky. Kam chodíte rádi vy? A co si o tom myslíte?

Ps: Coffee Heaven není o nic lepší!

19 komentářů:

  1. dobrou trafiku nemusím, zato u mě vede Trafika (aneb Bar/Trafika 67, Korunní 67), Medúza (Belgická), Kafárna Na kus řeči (taky na Vinohradech za vodárnou až vzadu v parku směr Vršovice), Jericho (tam dělají nejlepší kafe, bratr tam potkal Karla von Schwarzenberga a je to tam moc milé), Iluzi (kousek. a oboje je u národky), Indigo (kousek od městské knihovny na Mariánském náměstí, tam mám ve zvyku chodit sama s čerstvě půjčenou knížkou) a ještě mám vyhlídlou Jagu v Nerudovce.
    a ano, na posezení je starbucks šílenost, ale na druhou stranu musím uznat, že kafe tam dělají moc dobré. a že pár druhů jinde nemají/nemají tak dobré. anoano, vím, jsem konzumní:X

    OdpovědětVymazat
  2. starbucks a coffe heaven bojkotuju od začátku, přijde mi fakt úchylný dát za obyčejný kafe stovku, stát na něj frontu a dostat ho do papírovýho kelímku. fuj. mám ráda místa, kde to dýchá starými časy, a né tyhle mainstreamový "fashionblogerský" posedlosti. miluju kávovárnu v pasáži lucerna, týnskou literární kavárnu a slavii

    OdpovědětVymazat
  3. Jericho a Indigo, Kávovarna, Hmmm!!Třeba se tam někdy potkáme.

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím :o)...fenonému "blogového" kávičkování v těhle řetězcích nerozumím a nechápu ho...kávový fajnšmekr nejsem, ale kavárna je /kromě té kávy/ hlavně o atmosféře..:o). Louvre je pro mě stále sázkou na jistotu , Café Savoy synonymem luxusní víkendové snídaně /když na ní je :o)/,
    mám políčeno na kavárnu Platýz a rozhodně okouknu všechnu výše /a vámi / zmíněné...:o)
    motivovaly jste mě...

    OdpovědětVymazat
  5. přijeď do Brna, kavárny tady postupně mapuju a měl bych adekvátní tipy, akorát asi nemá smysl ti je vypisovat, když to tady neznáš :)

    OdpovědětVymazat
  6. Journeyman: Já do Brna jezdím, tedy budu zase jezdit alespoň jednou měsíčně. Takže bych nějaké tipy brala.

    OdpovědětVymazat
  7. vzhledem k tomu, že chodím jen do kuřáckých, tak můžu směle doporučit kavárnu (Kunštátská) Trojka - je tam i nekuřácký místo, dělají se tam koncerty na fantastickým nádvoří a včera mi zrovna jedna holka říkala, že tam nerada chodí, protože je to tam samej filozof a bohém :)
    a pak je tady druhá, kde je dokonalý posezení - Podnebí, přímo pod Špilberkem.
    Za čím budeš jezdit do Brna, gretko, studium?

    OdpovědětVymazat
  8. V Brně je příjemné ještě Café 99 na Úvoze, kuřácká i nekuřácká místnost, skvělá nabídka, příjemná obsluha, k dispozici společenské hry. Ale uvítala bych tip na nějakou tu staromileckou, taková mě v Brně nenapadá. To leda hospůdky, třeba Traubka, Pomalý bar nebo i Desert, ale tam se zas člověk nedočká té dobré kávy, což?

    OdpovědětVymazat
  9. souhlas! kafe v kelímku jsem pila jenom v New Yorku kde to bylo fakt to nejlevnjší co si mohl člověk dát... doma preferuju posezení v kavárně s hrníčekm a atmosférou :) kdybych studovala v Praze pořád bych jenom seděla v kavárně kouřila jednou startku od druhý a četla...heh ještě že tam nestuduju! :) jediná vyjímka z tohodle je pro mě když fakt potřebuju nakopnout a neusnout cestou do školy nebo tak - pak si dávám kafe s sebou v mekáči - neni uplně hnusný a je za 20korun :)

    OdpovědětVymazat
  10. dobrou trafiku taky můžu! a coffee heaven taky, pardon:) jejich chai latté je výborný prostě, no..
    a ty znáš nějak turnov nebo co?:)

    OdpovědětVymazat
  11. ašu kešu: Neplánuju nikoho křižovat, za to že si dá kafe:),jsem originálně z Turnova, a mimochodem: Krásný fotky a zajímavej blog/myšlenky!

    OdpovědětVymazat
  12. Bezva článek, já nesnášim Starucks a jenom kroutím hlavou nad všema těma fotkama kelímků...Kafe se prostě z kelímku nepije! Podle mě je to totální degradace. Nehledě na to, že ve Starbucks je to kafe prostě špatný chutově. O mekáčovi ani nemluvě, to se mi vždycky zježí všechny chlupy, když čtu, jak tam dělaj kvalitní kávu a je to 100% arabika.
    Z kaváren doporučuju Kavárnu U zlatého korálku v Jílovym - neni to Praha, ale skoro. 4 roky jsem tam pracovala a od tý doby vím, že jediný dobrý kafe je to, který si udělám sama :-D Ale jinak mám v Praze ráda Al cafetero v Blanický - rodiná kavárna, která vyhrála Czech bar awards. Pak taky Globe v Pštrossově, Vescovi na Újezdě, Cafe fresh na Dukelských hrdinů, Dům kávy na Letný, Mamacoffee (i když tam mají taky plno mezer ve vaření kafe...), Leica galery prague (tam mají luxusní kávovar :-), La creperie (přihřívám si vlastní polívčičku :-), To by asi stačilo, já bych tu mohla napsat rovnou esej o tom, co považuju za dobrou kávu...

    OdpovědětVymazat
  13. Můj názor na ty fotky fast foodových káviček už znáš, navíc jsem sama pracovala dlouho v kavárně, takže mám ke kávě úctu :) Momentálně mám smolíka a vaříme se kávu doma.Tady je jen jedna dobrá kavárna a já vlastně do města ani nechodím a netuším co tam vaří za kávu.Dokonce momentálně nevlastním ani pressovač, hamba.A můj osobní zlepšovák, který mi vydržel z veganských let je, že si dávám do kafe sojový mlíko - sypací, chutná mi to daleko víc než to kravičkový.

    OdpovědětVymazat
  14. Starbucks a podobné kafíčkové řetězce se mi dost zhnusili právě kvůli těm fotkám kelímků na každém blogu, jak zmiňovalo pár lidí nade mnou. Nehledě na to, že stovka za kafe mi přijde fakt moc. Ve Starbucks jsem byla jenom v Anglii a kafe si dala ze zvědavosti. Nedokážu si představit, že bych to vyměnila za klasickou kavárnu. Pokud se dostaneš do Brna, určitě zajdi do Trojky, Podnebí nebo Švandy :)

    OdpovědětVymazat
  15. Pripajam sa k brnenskym tipom, este by som to doplnila o Spolek a Salon Daguerre, i ked to neni uplne ze kaviaren ale je tam fajne no

    OdpovědětVymazat
  16. V Brně rozhodně taky Kavárna a Pekařství Zastávka(Táborská 232)mají tam úžasnou kávu, krásný prostředí, a dokonalé koláčky...

    OdpovědětVymazat
  17. Jsi můj člověk! Já osobně si ráda v poklidu posedím někde v koutku kavárny, než běhat s kelímkem po městě :)

    OdpovědětVymazat
  18. Starbucks už mi také docela irituje.
    Ale vadí mi prostředí a celkově ten oblak okolotoho.

    Napsala si to výstižně .
    Já nejsem z Prahy, jsem z Tábora. Je to město, není malé ani velké. Má krásné centrum, uličky a koná se tu plno kulturních akcí. Skutečně ten program tady bývá zajímavý. Není tu starbucks , možná třeba jednou bude... ne? :D
    Rozhodně ať už jedu kamkoli, na kávu nechodím do Starbucks.

    OdpovědětVymazat
  19. Šlágr ve Francouzské. Prostředí, kafe, dortíky (!!!)... všechno.

    OdpovědětVymazat