čtvrtek 3. června 2010

Dojmy a Detaily !













(Nejsem žádný velký fotograf, spíš jen sběratel dojmů a detailů.)

Byla jsem na výletě. Vlakem.
Cestuju vlaky hrozně ráda. Vagóny Deutsche Bahn sice nebubnují do rytmu o pražce, ani nevoní tmavě červenou koženkou, na kterou se v létě lepí kůže v kraťasech, ale při pozorování míhající se krajiny, mám stejně pocit, jakési nezakotvenosti v čase a prostoru.
Moje nejčastější trasy jsou teď:

*Praha Holešovice - Greifswald Hauptbahnhof
V Holešovicích se naposledy nadechnu a zkouším udržet pocit pusy na rozloučenou co nejdéle, ale po projetí Stromovkou, jen co zahlédnu vodárenskou věž na Letné, se mi vytrácí. Vlak jede údolím Labe, po úbočích se odvážně pnou vinice a mezi nimi staré, honosné vily. Křídové útesy a nadšeně fotografující cestovatelé. V Drážďanech se mi nad hlavou tyčí krajkový strop nádraží, spletený z traverz a nýtů. Berlínské Hauptbahnhof připomíná spíš nákupní centrum, do kterého omylem zavedli koleje. A pak už se krajina mění. Čím blíže jsem moři, tím více se pláně protahují do dálky, tím více se města červenají cihlami a kostely propichují zdejší dramatická mračna špičkami svých dlouhých věží.

*Turnov Hl. nádraží - Praha Hl. nádraží
Pokud se někdy ocitnete na Turnovském nádraží, neměli by jste ho opouštět bez větrníku. Prodávají je v malém okénku na nástupišti. Jsou jediným sortimentem, spolu se šunkovými chlebíčky. Okénko s větrníky tam existuje prý už od nepaměti, a jejich chuť, vanilkový krém a kopu šlehačky si vybavuje už mnohá generace cestovatelů po kolejích.

Bon Voyage, ať už cestujete mojí oblíbenou 26stkou po Praze, nebo Vás čekají větší výpravy.



11 komentářů:

  1. Já taky strašně ráda jezdím vlakem. Vždycky mi to evokuje prázdniny, výlet a něco novýho, ačkoliv jedu třeba jenom domů z práce. A ve vlaku mi ta krajina přijde taková nějaká milejší než když koukám z autobusu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. ty detaily sou děsně prima..! a pořád nemůžu uvěřit tomu, že seš z Turnova, dyť je tak prťavej, copak sem tě nikdy nepotkala nebo co..?
    a vlaky sou můj asi nejoblíbenější dopravní prostředek:)

    OdpovědětVymazat
  3. Gretko, musím se ti omluvit, jak jsem se teď stěhoval, tak se mi někam zatoulal ten tvůj dopis a nemůžu ho najít. Pošleš mně na mejla adresu, prosimpěkně? A omlouvám se ještě jednou...

    OdpovědětVymazat
  4. Journeymane pošlu, ale jseš pěknej Tupejž!:), mimochodem odpovídat není povinný!

    OdpovědětVymazat
  5. ale já chcu, akorát nemožu :_C

    OdpovědětVymazat
  6. Kdy se chystáš domů vlastně?

    OdpovědětVymazat
  7. Nika: dva týdny + jeden den, pak trochu cest po Germanii a pak Prahááá!!

    OdpovědětVymazat
  8. taky mám ráda vlaky hlavně teda proto že je to jediný dopravní prostředek ve kterém mi není špatně :) a tebou popsané trasy trochu znám - z Prahy teda jenom do Ústí ale tu cestu podél Labe mám moc ráda... A větrníky v Turnově jsou legendární ač je já sama nejím vždycky je tam kupuju mamince :)
    moc se mi líbí toje fotky...takhle zachycené detaily získávají nový rozměr...

    OdpovědětVymazat
  9. Fotky jsou moc povedené, takové detaily mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  10. Alice: He, nakonec se v tomhle velkém, internetovém prostoru možná všichni od vidění i jinak známe:)

    OdpovědětVymazat
  11. protože svět je malý a o náhody v něm není nouze :)

    OdpovědětVymazat