pátek 18. června 2010

Genius Loci !












Bylo: Ozdravovací klinika pro tuberkulózní pacienty. Předminulé století. Budovy a pavilóny. Altány a pergoly uprostřed rozlehlého parku. Architekti uchváceni teprve se rodícím Jugendstillem. Korzující pacienti. Chudokrevní básníci. Neduživé dívky pokašlávající nad knihou. Bíle oděné, dobře stavěné a růžolící se ošetřovatelky.

Mezitím: Lazaret. Amputace. Vůně chloroformu. Válka jedna i druhá. Kovové postele bez jmenovek. Ruská armáda. Opálení mladíci s mlíkem ve flašce a kulomety. Přelepené cedule. Betonové zdi. Zaplátované vitráže. Rozpaky a rozkazy.

Je: Pohádka. Radosti Tima Burtona i Jana Švankmajera. Schováno a nedobytno. Rozsypané sklo. Rozbujelý park. Trvání v zániku, krása rozpadu. Tajemství. Příběhy.

Bude: ?

14 komentářů:

  1. pekne fotky i komentar... muzu se zeptat, kde tohle misto je?

    OdpovědětVymazat
  2. Připomělo mi to, všechny mé mrtvé souchotináře

    OdpovědětVymazat
  3. ach můj bože, tam bych se chtěla strašně podívat!!

    OdpovědětVymazat
  4. Přelet nad kukaččím hnízdem!! Hned si mi ten film vybavil...

    OdpovědětVymazat
  5. Fotky samy od sebe moc neříkají, ale popis je vynikající. Úplně jsem se zasnila, krása :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jak dlouho ještě budeš v Německu?

    OdpovědětVymazat
  7. ty fotky jsou skutečně nádherné!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Monika: Je to komplex budov, nedaleko Potsdamu( u Berlína)
    Milý Anonyme, v úterý se vydávám na cesty do domoviny.

    OdpovědětVymazat
  9. teda to je místo...genius loci no :)

    OdpovědětVymazat
  10. Bude... hodila by se nějaká příjemnější budoucnost než byla minulost. Krásný místo.

    OdpovědětVymazat
  11. ahoj, nikde jsem nenasla tvuj mejl, tak pisu sem...posli mi prosim svoji postovni adresu, dik ;)

    http://saladofmylife.blogspot.com

    OdpovědětVymazat