pondělí 23. srpna 2010

Město














Jedna moudrá paní mi řekla, že lidi, co furt koukaj po chodníku a bojej se zvednout oči k nebi, aby náhodou nešlápli do hovna, nakonec viděj jen ty posraný chodníky a psí exkrementy.

Zkoušeli jste někdy zvednout oči nad líbivý výlohy obchodů? Čeká tam krása. Secesní dívky vymodelované s pečlivostí soustředěných štukatérů, vitráže, balkónky a výklenky, věže, ve kterých jsem vždycky chtěla bydlet. A tohle město má každý kout vymazlený a vytvořený pro oko pozorného kolemjdoucího.
Mám lehce zlodějské sklony, vrhám se do dvorů, jimž nepozorní majitelé nedovřeli těžké dveře, jsem objevitelem všech zákoutí a koutů. A vnímám, že město žije.
Je to život, schovaný pod nánosy masek a neonů, ale je tady. Brblavý, klidný, rozverný, po všech těch staletích, s vědomím trvání v proudu času.

9 komentářů:

  1. MOc se mi libilo, co rekla ta pani - je to velmi trefne:) Sama taky ocima smejdim po okoli, po vysinach az az..a obdivuju okolni krasu:)

    OdpovědětVymazat
  2. taky rada koukam nahoru, a byvam casto kouzlena.. nejen v praze!

    OdpovědětVymazat
  3. Ha, přesně tohle zbožnuju taky! Doporučuju koukání nahoru při jízdě v tramvaji..to pak ty cesty vůbec nejsou nudný;)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný postřeh, myšlenka, krásně napsáno...
    Zpříjemní večer, děkujem .)

    OdpovědětVymazat
  5. absolútna pravda! ale myslím, že občas treba poblúdiť očami aj po okolitej Zemi. tam možno vidieť nehmotné zázraky... :) v podobe ľudí, citov a skutkov... ale niekedy si treba aj zasnívať a preskúmať aj tie vyššie položené priestory.. :)

    OdpovědětVymazat
  6. jasně že koukám nahoru. kam jinam.

    OdpovědětVymazat
  7. oprýskané je hezké.. a koukat nahoru mi poradili už v 500days of summer:)

    OdpovědětVymazat
  8. hahah, vdaka za velmi posobivu myslienku. Myslim ze aj viem, komu to posuniem hned dalej ;)

    OdpovědětVymazat
  9. krásný!!! taky miluju tyhle starý detaily..
    bohužel mi přijde, že v praze díky developerům co tu staví skleněnobetonový obludy ubývaj..:-/ třeba nechávaj schválně chátrat vyšehradský nádraží, barrandovský terasy, krásný stavby..:((

    OdpovědětVymazat