úterý 28. září 2010

Rouhání!




Přivítání bylo chladné. Myslím, že za to může rozbitý kotel. Kaštan za oknem tvrdošíjně drží pár posledních zažloutlých listů a holubi se odstěhovali z jeho hnízda.
Zula jsem gumáky, mé věrné společníky, ale zdá se, že i Praha by pro ně našla využití. Budím se v pět, stejně jako celý předešlý měsíc, a pak mžourám do tmy a snažím se v ní zaostřit na neonové ukazatele mé zářné budoucnosti.
Mám ráda příběhy. Ráda je poslouchám i vyprávím. Mám ráda, když každá věc nějaký příběh má. Občas jí pomůžu a trochu romanticky přeháním, přeleštím nějakou tu brož a okartáčuju buřinku.
A proto si cením i nejposlednější cetky nalezené kdesi v propadlišti dějin víc, než celé té záplavy bižuterie v HaMku a jemu podobných. A přestože, to Nice i Teruně i všem ostatním moc sluší, začínám pociťovat zvláštní HaM averzi. Začínám mít pocit, že nás všechny vlákali
do zákeřné pasti dostupných cen, modelů jakoby spadlých z přehlídkových mol, a jakési "skoro" originality. Nechci nosit uniformu, a doufám, že i jeden malý, ale neopakovatelný detail k tomu pomůže.
Já vím, rouhám se. Já, která oplývám půlkou skříně se známými černými cedulkami.
Přesto se mi zastesklo po Káje a jejích přešívaných džínách, minišatech z rokenrolových trik a vestičkách z hrabáku.
A co si myslíte/nosíte vy? Kamarádíte s HaM naprosto nekonfliktně?

Ps: Tátův pásek z vojny. I tak si můžem šlechtit vztahy.

11 komentářů:

  1. rada to kombinuju. HM, zara i dalsi retezce, opravdove znacky, a pak sekace.. kdyz potrebuju nejaky zakladni kousek, je HM k nezaplaceni, zakladni tilka, jednobarevne trika, ponozky, slunecni bryle a tak. nastesti maji tak sirokou kolekci, ze si tam vyberes relativne snadno, ale je pravda, ze nejaky extravagantnejsi kousek bych si asi poridila jinde, aby vsichni na prvni pohled nemeli jasno. na druhou stranu je to za ty penize opravdu kvalitni a stylove, na ceskem trhu rozhdone jedna z tech lepsich moznosti! budme radi, ze tu jsou :)

    OdpovědětVymazat
  2. ráda v HáeM nakupuju takový ty univerzální kousky, který se hodí ke všemu. zároveň zas miluju sekáčování a hrábání v koších za deset kaček a následný upravování, stříhání a tak. takže já jsem pro obojí )))))))))

    OdpovědětVymazat
  3. Víš, co je nejvtipnější? Že když něco sháním, stejně nakonec skončím v HM, protože nikde jinde prostě většinou nemají věci, které mi přesně sednou do vkusu... Švédi holt umí, no.

    OdpovědětVymazat
  4. to sem si řekla před dvěma dny kdy jsem scháněla kabát, říkám si kouknu se do Háemka a zjistila jsem, že polovina věcí je mi známa z blogů které čtu...jako jo na českém trhu v poměru cena/kvalita asi to nejlepší ale nějak mě to přestalo bavit...sekáče jsou stejnak nejlepší! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já čekala kdy to přijde a někdo ze mě bude spruzenej :)) Navrhuju aby tady někdo otevřel nějaký jiný další zajímavý obchod a já tam budu chodit nakupovat! .)

    OdpovědětVymazat
  6. Kamarádím, ale můžou za to ty právě přijatelné ceny, i když někdy mám pocit, že i tam najdu věci předražené.
    Ovšem pro zajímavé kousky doplňků jen na blešák. Co já, člověk bez propíchnutých uší, bych si počala, kdyby ty staré milé paní neprodávaly svoje klipsny, které je dříve zdobily, ale teď už se to nehodí!

    OdpovědětVymazat
  7. Podle mě nezáleží na obchodě ale na osobnosti. Můžeš chodit šedě, nudně a uniformě oděna i když nakupuješ jen v sekáči a na druhou stranu zase neotřele a originálně i když budeš chodit jen do HM. Myslím si,že záleží hlavně na fantazii a umění kombinovat, nebát se vzít si HM šaty a svetr po babičcce.
    Osobně s HM kamarádím čím dál tím víc, přijde mi,že v poslední době se tam dá sehnat víc a víc jednoduchých, dobře kombinovatelných věcí, jednobarevných tílek a podobně, ze kterých postupně dělám věci nekombinovatelné-zdobím je krajkami, výšivkami, korálky... Ale osobně je mi jedno odkud danou věc mám, hlavně že mě zaujme. Ale doplňky mám tedy hlavně vlastnovýrobní, nebo pobabičkové. A skvěle se s těmi jednoduchými HMšatičkami doplňují.

    OdpovědětVymazat
  8. raději příběhy vytvářím, než abych je hledala v kusech věcí...nemám ráda fetiš! nemám ráda ale ani hm, čistě jen protože jejich oblečení je ošklivé, zato trpím silnou závislostí na topshopu. zbožně převracím prsten po babičce, měla jsem ji moc ráda, ale stejně vzrušená jsem i při dotýkání se nových bot...obě věci totiž spojuje banálně především to, že jsou hezké! dalo to smysl? snad ano...

    OdpovědětVymazat
  9. HM jsem milovala, po příjezdu z Dánska mi byl spojnicí s rovninatým větrnem a krásnýma holkama a chlapskejma chlapama. Po nakukování do několika blogů jsem v lásce nepolevila, po dalším a delším zevlování se mi kůže obrátila srstí dovnitř a HM se mi stalo synonymem nudy Indie Kidů, Terun (sorry, jina k se mi líbíš), Suzií (taky tak) ad., ap. Jedna jako druhá, všechny v pudru, detaily zlata, obdobný střihy, zajíčci na prstýnkách, ojoj, a všechny třeskutě IN a ORIGINELNÍ. Jak být originální, a nekrást (nápady), když je člověk sám nemá... Těžký. Momentálně se ladím vůní podzimního kouře, barvama kapek rozpitých na okně, krz který mžíkají vyparáděný stromové, siluetema ptíc na nebi vyšším a modřejším než alpská protěž, nebo nízkým tak, že jeho duchna ti už už sedá za krk. Prostě... Místo oblečků a svlečků mě dolaďujou, dokreslujou, sytěj a kamaráděj se mnou živlové, i když na sebe berou podobu hučících akumulaček a rozptylného světla těsně než se rozsvítí. A je mi tuze fajn, nechci se smááát, nechci polykat plameny :), jak zpívá Topol.

    OdpovědětVymazat
  10. to já tedy nečekala, že se takový příspěvek někde objeví. mně se HM líbí, a to dost, ale moc věcí od nich nemám. vám to připadá levné? tričko za 200 nebo 300? ještě k tomu když člověk občas vidí ty materiály a jak je to špatně ušitý a odstává to v podpaží a džíny nesedí a vytahávají se v kolenou? (to mě vždycky nejvíc vytočí, když si koupím pěkný džíny a po pár dnech nošení odstávají pod zadkem a na kolenou) Nosím ráda věci po mámě a pak věci z jednoho místního sekáče. až ho zavřou, tak nevím co budu dělat. a pak taky občas nakupuju v Reserved, takový ty základní věci. věci z HM mám vlastně většinou z toho sekáče (ach, když ještě existoval megasekáč v praze na hlavním nádraží!!!). ale ráda tam chodím očumovat - hlavně šátky a cetky jako jsou peříčka do vlasů. to mě na HM baví asi nejvíc, ta koncentrace cetek a blýskavých věcí v těch obchodech :)

    OdpovědětVymazat
  11. =))njn...taky si o tom myslim svý (na blogu), ale ty to umíš tak hezky napsat, že se do tebe pak ani nemůže nikdo strefovat

    pragueneedsmorestyle

    OdpovědětVymazat