pátek 19. listopadu 2010

Podle očí!

Začínám blogovou meteorologickou vlnu. Že prý nám začne zamrzat už i v Praze.
Většinu času teď trávím pohledem na líně tekoucí řeku. Skrz veliký okna Mánesa od ní táhne zima a dává tušit, že z míst za okny se brzy stane na pár měsíců nehostinný prostor.
Nemůžu mluvit, vůbec. A mluvení je teď má práce. Usmívám se, a zkouším naplnit obsah mé činnosti pohledem nemocné laně. Zatím to prochází.
Stále znovu si pokládám ty samé otázky, občas se pokouším přivést k otázkám i druhé. Překvapuje mě, jak je to těžké. Zdá se mi to, nebo dnes spousta lidí radši nic neřeší? Radši se neptají, nezkoušejí rozezvučet hlavu myšlenkou, nečtou (časopisy a upíří ságy se nepočítají), raději spokojeně tlejí v bezhybné každodennosti. A víte co. Je to na nich vidět!
Včera tam se mnou pobyl jeden kluk, alespoň hodinu, pokládal otázky, kvůli kterým jsem byla ochotná obětovat zbytky hlasu, a měl velký jasný oči, popsanej zápisník v ruce a odrbanej svetr od YSL.
A minulý týden přišel starý pán a vykresloval mi před očima Platónův svět idejí, a drbal se ve vousech a šibalsky se usmíval nad argumenty mladičké slečínky. A jedna paní mi vyprávěla o svém životě ve Švýcarsku, a jak se znovu učí česky posloucháním rádia.
A já jsem za těch pár týdnů došla k poznání, že je sakra dobře vidět, je-li někdo živoucí bytostí a jen jakýmsi fragmentem člověka přežívajícím roky a dekády v kolejích, které už před ním vyjeli jiní.
Pokusme se tvořit nové koleje, nové příběhy, nové myšlenky. Ano, bolí to. Myšlení někdy bolí sakra hodně, ale stojí to za to.

Ps: Radši mě neberte až tak vážně, možná ze mě mluví aktuálně docela vysoká teplota.

7 komentářů:

  1. geniální. evidentně se pokoušíme o totéž, obě stejně poloúspěšně:)

    OdpovědětVymazat
  2. sociologie, aktuálně ... bolí mě z toho hlava

    OdpovědětVymazat
  3. Inteligentní.
    Ráda tě čtu. A ráda žasnu.

    Moc šikovná, moc nadaná, moc, možná, možná moc na ztracení se.

    Mladá, krásná, moudrá.

    Ty a Anouka, jste pro mě laně.

    Veronika.

    OdpovědětVymazat
  4. I když přesně nevím co dělám. Z toho, jak to líčíš zní zajímavě. Až pojedu tam někde okolo, třeba si vzpomenu.

    OdpovědětVymazat
  5. Mne zase bzuci hlava z tech, kteri porad resi, porad dokola, nesmysly, malichernosti, blbosti...( a je to na nich taky videt :))Ale tupa bezmyslenkovitost to rozhodne neni odpoved, ne to ne...

    OdpovědětVymazat