úterý 25. ledna 2011

*

Dostala jsem tulipán a taky rybičku. Takový ten zavírací nožík. Chodím po pokoji v jeho pantoflích, protože jsou měkký a taky kloužou po parketách. A možná jsem v nich méně sama, než když obuju svou vlastní domácí obuv.
Rozmýšlím o vkusu. Nejvíc asi o svém vlastním. Snažím se ho dešifrovat. Podle obsahu skříně a šperkovnice. Podle obsahu mé hlavy. Podle obecných pravd, které jsou obecné jen pro mě. Baví mě červená rtěnka, a bojím se dlouhých, umělých nehtů, například.

A mám pocit, že stačí detail. Něco zajímavého, kvalitně zpracovaného. Šátek ve vlasech, brož, kožené ucho tašky.
Třeba Ondra, sluneční brejle po tátovi, ožité džíny a zlatý sluchátka. A jak mě to baví.
Nebo Kája a její leopardí legíny v době, co nenosily legíny, natož leopardí, všechny pipky z města.
Honzova puntíkatá košile.
A já poslední dobou navlíkám jen hory teplejch svetrů a nudim samu sebe.
Jde to vůbec, kombinací řetězcovejch modelů, vytvořit něco zajímavýho? Postavit nevšední kompozici?
Občas potkávám ty, kteří se stali spíš doplňkem ke svýmu oblečení. Nejdřív se mi zdá, že to vypadá dobře, ale pak mi dojde, že jsem to viděla dnes už čtyřikrát a na obličej si nevzpomenu ani jednou. Raději bych to měla naopak.
A všem se líbí vesmír a lesní zvěř a kříže na prstenech. A já přemejšlím, je-li tohle móda. Nevyhnutelnost trendům. Nějakým způsobem se všichni někde inspirujem. Někde se rodí náš světonázor. Každej musí něco oblíct, chodit na ulicích odhalenej je nezákonný.
Kde se to bere?
Proč mě nenapadne nosit bílý pidi šortky a jehlový podpadky? Proč někoho ano? A může někdo říct, co je správně a co špatně?

A je to vůbec důležitý?


Tomuhle se asi říká volný proud vědomí, promiňte.

9 komentářů:

  1. sdílím! včera jsem psala něco podobnýho.. ale fashion blog mám taky, jen bez podpatků=) studuješ literaturu, jestli se můžu zeptat?

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Ivo, nestuduji literaturu. Hm, ale mohlo by to být zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  3. Ach, souhlasím s Vámi, slečno. Podivná doba. A asi se opravdu nedá říct, co je správně. Jestli je správně to, co je nyní všude, tak jsem asi uvízla úplně jinde v úplně jiné době. Nicméně je mi tam podstatně lépe než v leopardích spárech.
    Hodně relaxačních a inspiračních chvil u rybky přeji!

    OdpovědětVymazat
  4. fakt? ale krásně skládáš slova, nevím, jak dlouho ti zabírá sepsat články, ale jsou fakt dobré - po jazykové i ideové stránce.

    OdpovědětVymazat
  5. krasne myslenky, taky se mi podobne veci obcas honi hlavou. kdyz koukam do skrine a premyslim, co bych si na sebe mohla vzit a co ne, prave protoze premyslim nad tin, jak si onu vec vezme do parady tredn a dav... ale nekdy jsem jen holka z davu, to netajim, ale cim dal min :D

    OdpovědětVymazat
  6. pokud se postavíš před skřín, a vybíráš po čuchu a po hmatu, tak to jsi ty. Pokud se postavíš a začneš přemýšlet, něco je špatně. pak neoblékáš sebe, ale tvoříš někoho nového cizího ... a pokud nejsi komediant, je ti v tom zle.

    OdpovědětVymazat
  7. Někdo pátrá, jiní mají život lehčí. Ale je-li hezčí? A je hezčí znát pravdu nebo po ní neustále pátrat? Poznání je lež. Pátrání je elixír mládí ?

    OdpovědětVymazat
  8. to je výborný článek.. a pravdu díš!

    OdpovědětVymazat