neděle 22. ledna 2012

Model

Po pár dnech mé brigády v sekáči jsem došla k jasně definovaným rozhodnutím. V záplavě hadrů ze všech řetězců světa tam totiž trávím několik hodin denně. A jediné, co občas z velkokapacitních pytlů zasvítí, je nějaký zajímavý, kvalitní kus. Třeba vínovej klobouček Cacharel, nebo svetr ze stoprocentní vlny a nebo tahle sametová sukně se zlatejma knoflíkama.
Jsou tam věci, které se ještě loni houpaly na štendrech obchodů za plnou cenu a přitom teď stojej pade a tvářej se umolousaně. Teprve v záplavě těch nekvalitních materiálů a párajících se švů, mi opravdu došlo, jaká samopožírající mašínérie takzvané řetězce jsou.
Tedy k mým rozhodnutím. Žádné nákupy v řetězcích ( spodní prádlo, punčochy a ponožky jsou povoleny) Nakupuju v sekáčích a podporuju tím recyklaci oblečení a originalitu. Tím, že ušetřím ( když svetr je za pade a né za litr), můžu si občas dovolit koupit model od mladých českých návrhářů a šperkařů.

Co na to říkáte? Jsem nafoukaná koza? Máte k nošenému oblečení odpor? Už jste na to dávno přišli? Šperky nejradši z fima? Dáte za Háemko ruku do ohně? Vůbec Vás oblečení nezajímá?

24 komentářů:

  1. Odpor nemám, ale chybí mi na to správné sekáčové lovení grif. Občas někam zajdu, ale moc mi to nejde, ale tak třeba se to časem zlepší:)

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé, došla jsem ke stejnému rozhodnutí o několik dní dříve. Od té doby jsem si nechala ušít zimní sukni a šaty na ples u krejčové, a je mi z toho děsně fajn.

    OdpovědětVymazat
  3. Palec hore! Ráda bych to s nakupováním válela podobně, jen ještě nemám vycvičené nakupování v sekáčích k dokonalosti - často v návalu nákupní horečky koupím věci, které mi úplně nesedí, nehodí se mi ke zbytku šatníku, k mé osobnosti či jsou už moc ošuntělé. Ale nevzdávám to, doufám, že cvik dělá mistra :)

    OdpovědětVymazat
  4. ja nakupujem aj ja :) ale na sekáče nedám dopustiť :)

    www.karissaworld.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. Ne, že bych v řetězích nenakupovala, ale když už, tak jen ve slevě. A hlavně second hand. A pak mi není líto věc za pade přešívat a střihnout do ní. Když to nevyjde, alespoň to tolik nemrzí :-)

    OdpovědětVymazat
  6. miluju sekáče, ale v Praze mi nějak žádný nepřirostl úplně k srdci (krom bazaru U Zajíce, který je z jiného světa) - můžu se zeptat, kde pracuješ?

    OdpovědětVymazat
  7. me se tvoJe rozhodnuti moc libi, snazim se ted trochu premyslet nad svym satnikem, veci do kterych se nevejdu se chystam poslat na votocvohoz.cz a zbytek presit tak,abych je nosila:)

    OdpovědětVymazat
  8. Jéj, co bych si bez sekáču počla?:D Je to levné a je méně pravděpodobné, že se ve stejném kousku bude promenádovat dalších x slečinek. No a když se to hned druhý den pokype omáčkou (jsem prostě holka šikovná), tak to alespoň není taková tragédie, že jo:)

    OdpovědětVymazat
  9. Já to s těmi sekáči prostě neumím. Mám takovou kyprou postavu, že mi máloco sedí. Navíc mi trochu vadí ten zvláštní vzduch, který tam je. A většinou nemám moc odvahu. Někdo by mi ji měl dodat! Chtěla bych totiž kabátek-kožíšek a nějaké hezké květované sukně.

    OdpovědětVymazat
  10. Tohle už jsem taky pochopila, tak nakupuji mnohem radši v sekáčích, ovšem najít nějaký, kde svetr opravdu stojí pade, a ne tři stovky, někdy není zas tak jednoduché... Naštěstí jsem si jeden našla a vesele si do něj chodím pro další a další výplň svojí malé skříně ;) Někdy ale neodolám slevám, nebo tomu pohodlí, kdy se mi něco v obchodě zalíbí a já si prostě vezmu svojí velikost a jdu zaplatit - to v sekáči nehrozí... Ale jsem rozhodně pro recyklaci ;)

    OdpovědětVymazat
  11. s tím naprosto souzním (řetězce ať se jdou bodnout).

    OdpovědětVymazat
  12. Souhlasim všema deseti a o to víc, když se na každym rohu dovídám, kde ty řetězce ty svoje produkty nechávaj vyrábět! A že v Číně dělaj před Vánocema 2 měsíce v kuse, každej den 16 hodin, abychom si tu my - pěkně chaoticky před svátkama - mohli nakoupit dárečky. Ale hlavně - ze sekáčů mám skoro všechny svoje kalhoty. Nikde jinde nenajdu takový, který by mi nebyly volný v pase, úzký přes lejtka, dlouhý na dýlku... prostě sekáče FOREVER!!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Mám to taky tak a i když jsem zatím nedospěla k takto radikálnímu kroku (a to především proto, že nejsem z Prahy a s našima sekáčema si zas tak nevystačím) praktikuju stejně. Až na to, že zas tak zázračně neušetřím, když si přece jen půlku věcí koupím normálně, takže ti návrháři jdou mimo mě. Ovšem je to podle mě správná a nejsprávnější cesta, protože obchody toho chrlí a my to pohlcujeme až běda, takže "viva la recyclation" (těm, co umí francouzsky se hluboce omlouvám).
    Navíc se tím dají peníze poslat správnějším směrem ku kvalitě a podpoře.

    Nošené oblečení nosím odmala, takže s tím problém nemám. Navíc mám dojem, že se toho v sekáčích dá koupit spoustu skoro či vůbec nenošeného. A ty podklady, které se tam dají vyhrabat nic nenahradí.
    Šperky mám nejraději kombinaci kámen+kov. Takže 80% šperků z kamenů, 20% z korálků.

    http://erinayet-mluvi.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  14. Můj šatník je recyklovaný. Některé poklady nosím už 15 a víc let, fakt. Nejsem ekofanatik, jenom miluju kvalitní materiály a neokoukané modely. Hledám podle materiálů-vlna, kašmír, hedvábí, samet. Je to jednoduché, levné a úžasně zábavné.

    OdpovědětVymazat
  15. zase jsme na tebe díky inspirativnímu rozhodnutí musely linkovat...

    http://jedenactkocek.blogspot.com/2012/01/kabat-pro-andreu-part-i.html

    OdpovědětVymazat
  16. No, u mě to je různé. V sekáčích sice nakupuju hodně (tohle oblečení tvoří asi 50% mého šatníku), ale je fakt, že se tam nedá sehnat všechno. Třeba kalhoty nebo sako se na moji velikost (XS) hledá v sekáči dost těžko. Poslední dobou mám vůbec pocit, že jsou sekáče přeplněné věcmi XL velikostí (no jo...obezita asi vládne světu). Oblečení českých "návrhářů" mě nikdy nezaujalo natolik, abych za to vyplajzla tolik peněz, vlastně mně málokdy vůbec zaujme. Jediný, koho uznávám, je Klára Nademlýnská nebo Beata Rajská, ale ty jsou cenově dost mimo moje možnosti.
    Za HM a další řetězce ruku do ohně dám, protože ve slevách se tam nakupování vyplatí. Člověk musí přebírat, ale aspoň tam mají velikost XS...

    OdpovědětVymazat
  17. uz jsem na to prisla davno

    i na jine masinerie kolem nas, treba veci kolem potravim, kvaskovy chleba s maslem/sadlem a kefir to jisti

    take jsem radikalne omezila obleceni ve skrini, stejna jako veci typu-5kabatucovsechnyvypadajipodobnenajednobrdo

    penize je treba investovat/davat do dulezitejsich veci

    OdpovědětVymazat
  18. sekáče jednoznačne podporujem! pred 7 rokmi som ukoristila miss sixty jeansy, ktoré stáli vtedy asi tak 6000 korún, za stovku... hodnota týchto vecí? nulová... v reťazcoch nekupujem jedine vo výpredaji, lebo vtedy sa ceny približujú ich skutočnej hodnote. takže tak

    OdpovědětVymazat
  19. Souhlasím, sekáče a vlastní tvorba! Jenže, stejně jako anonymní mám XS, takže třeba gatě v sekáči neseženu (navíc odmítám džíny, o to horší mám výběr). Zrovna jsem si koupila ve slevách oblečení, co už jsem potřebovala (ano, kalhoty). Šperky si sama vyrábím. Mám úchylku so v řetězcích zapisovat věci, co se mi třeba celkem líbí s tím, že si něco podobného ušiju (líp a naučím se navíc pořádně šít), kdybych neměla předpotopní mobil, tak si to fotím. Nebo nakupuju od mladých lidí, na fleru nebo na nějakých akcích (naposled přítelovi mikinu od youngprimitive a já dostala za modelínkování tričko od anouk de poulain).

    OdpovědětVymazat
  20. Taky naprostý souhlas! Přiznám se, že mě k podobnému nákupnímu "chování" ještě přinutila vysoká hypotéka, dvě malé děti, sekáč, který přijíždí dvakrát do měsíce za roh ulice a láska k adrenalinovýmu hrabání. Když teď jdu kouknout do globálních řetězců, tak je mi líto peněz, vlastních nohou a času i lidí, co to museli ušít a nafty, která se na dovoz přes půl světa musela použít. Trošku bývá problém se zimníma botama, ale i tam už mám svoje zdroje. Mmch ta sukně je krásná! čára .)

    OdpovědětVymazat
  21. Také souhlasím. Sekáče jsou má velká obliba a ještě radši si něco sama ušiji.

    OdpovědětVymazat
  22. uplne schvalujem, este vacsi minimal je predsavzatie 5 kusov za sezonu od Jul :-) toto: http://the-jul.blogspot.com/2012/01/my-5-piece-wardrobe.html

    OdpovědětVymazat