neděle 5. února 2012

*

Někdo povídal, že dobrý spisovatel musí hlavně žít. Bez žití by těžko něco prožil, bez prožití by neměl o čem psát. Definice žití mi není jasná. Respektive se proměňuje s mojí aktuální náladou.
Moje aktuální Aktuální nálada je více či méně bez života. Což je příznačné pro tohle roční období, ale není to zrovna něco, co se mi s klidným srdcem přechází. Tedy co žiju:

V tramvaji. Na místě přede mnou kraluje mladá cikánka v krátký péřový bundičce na klíně cigošskýho mladíka. Jsou velmi zamilovaní. Velmi samozřejmě. Ona ho krmí vychládajícími hranolkami z balíčku položeném na svých kolenou. On jí olizuje slané prsty. KFC láska. Normálně tyhle ozobávající se dvojice v hromadné dopravě těžce nesu, ale u těhlech dvou mi to nevadí. Dokonce bych si taky dala hranolku.

Nedělně ráno do práce. Prázdno. Tramvaj sjíždí od Letohrádku nejtočivější serpentýnou mý každodenní štrapáce. A všechny pražský komíny čouděj a kouřej vstříc novýmu mrazivýmu dni a konkurujou všem pražskejm věžím.

5 komentářů:

  1. parada)

    odpoved mas pod tvojim komentarom. napis mi email.

    OdpovědětVymazat
  2. Haruki Murakami napsal, že součsný spisovatel musí být především dobrým manažerem. Pod to se podepisuji. Mnohdy je to víc o lobby, PR, shánění prostředků než o skutečném obsahu. Ten je z výše zmíněných důvodů takový, aby si jej mohla dovolit masa.

    Definice žití se dá taky někdy omezit jen na bytí.

    OdpovědětVymazat
  3. hlavne fantázia aby pracovala.človek musí byť dosť cvok

    OdpovědětVymazat
  4. Někdy ta intenzitra prožitku (žití) musí na chvíli ustat, aby jsi si to v budoucnu o to víc užila, až to zase přijde....nebo ne? Nebo co já vim?....je neděle večer, zítra zase do práce:-))))

    OdpovědětVymazat
  5. tedy pozitivní diskriminace?
    co myslíš, Gréto, lze mít vůbec k cikánkám a cigošům jiný vztah než diskriminační? vnímáš-li je, samozřejmě..

    OdpovědětVymazat