středa 7. listopadu 2012

Zkus, Vkus, Plus,

Můj výhled z okna mě zrovna přesvědčil o tom, jak dobrý vkus příroda má. Nechává žluté listí dvou bříz dokonale vyniknout na fialovošedém nebi. Asi už bych si jen tak nedovolila mluvit o "špatném vkusu", protože to, co možná mohlo platit před pár lety. Ta sumarizace a obecné povědomí o tom, co to je. To už myslím neplatí. Dennodenně potkávám lidi, pohrávající si odvážně na těsné hraně těhlech termínů s bílejma kozačkama, osmdesátkovejma koženejma bundama, zlatým šmukem a vzory. A vypadá to dobře. Právě tím vzrušujícím momentem "na hraně", je k nim moje pozornost bezděčně přitažena. Dobrý vkus už se nedá bezpečně zaškatulkovat a pak úspěšně odškrtávat seznam nutných propriet a doplňků. Jsme vlastně svobodní. Nejvíc omezováni vlastní odvahou.
To co je zrovna dobré, je nám tak trochu podsouváno. Nechce se mi zrovna rozepisovat o všech módních tlacích a vlivech, o obchodech plných stejného zboží, stejných barev a vzorů, dle aktuální sezóny. Jen chci zmínit, že si myslím, že lidé s dobrým vkusem umějí tuhle hru dobře hrát. V kolekcích si najdou, to co se jim líbí, ale nepodlehnou nutkání oblékat se jako figuríny ve výkladech. Takže je naštěstí na ulicích pořád na co koukat a cesty tramvají jsou jako listování módními časopisy, jen s mnohem lepším editorem.

Otázka "špatného vkusu" je myslím už otázkou čistě osobní. Moje osobní odpověď na ní jsou tenisky na platformě. Z těch mi vždycky, když je zahlédnu, vyskočí husí kůže.

Jaké jsou Vaše odpovědi?

3 komentáře:

  1. stejně jako u Tebe to jsou tenisky na platformě. sluší málokomu, nosí je kdekdo. pak se mi příliš nelíbí některé typy džínů - vyšisované, se zdobením, ... a celkově je pro mě otázkou špatného vkusu stádovitost.

    OdpovědětVymazat
  2. u těch tenisek pořád váhám, líbí se mi, nelíbí se mi? někomu to může i slušet, ale pokud má ta platforma 11 cm, tak vážně zmizí jakákoli funkčnost tenisek a stává se z toho pouze modní paskvil

    ale cesta tramvají pro mě většinou není procházení modního editorialu, ale spíš utrpení...na mě se totiž spolehlivě lepí samí bezdáci, smradoši, chrchlalové, kašlalové, s(m)rkalové...takže než "co má kdo na sobě super" spíš častěji řeším, jak se nepoblejt

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna tenisky s vysokou podrážkou se mi i docela líběj, přijdou mi vtipný. Co naopak nemůžu skousnout, jsou právě ty bílý kozačky a pásky, maskáčovej vzor a taky přežehlený vlasy s pěšinkou na straně a tmavohnědým či blond přelivem.

    OdpovědětVymazat