neděle 25. května 2014

Statečnost

Na záchodě filosofické fakulty narazíte na nefunkční jednovrstvý toaletní papír, který se při každém pokusu o namotání trhá na malé, technicky nepoužitelné kousky. A to pouze pokud máte štěstí. Většinou totiž narazíte na prázdný kovový držák.
Někdy jsou tohle okamžiky, které mi vhání slzy do očí.
V podobných stavech se odeberu do drogerie a koupím si lak na nehty. Kdyby tohle četl můj první chlapec, otřásl by se hrůzou, kam až jsem klesla. Ale při obřadném lakování nehtů u nohou, si stavím vlastní brnění pro nadcházející turnaje a bitvy. Aktuálně stříbrný.
Tenhle rytířský žargon jsem chytla každotýdenním sledováním Her o trůny. Je to tam trochu jinak. A obecně v životech hrdinů z příběhu. Pořád nějaký boj na život a na smrt, vládnutí královstvím, záchrana světa, ale co boj s všednodenní realitou?
Rytíř musí být statečný.
Tak se ptám sama sebe, jestli se ta statečnost projevuje tím, že se zatnutými zuby všechno vydržím, nebo spíš odvahou, na všechno se zvysoka vysrat?

4 komentáře:

  1. Tak na tenhle jsem ještě nenarazila, spíš mi vadí takový ten drsnější, co je převážně v prostorách knihovny. A taky to jejich ponurý prostředí.

    Laky jsem si minulý týden koupila tři, byla akce (3 za cenu 2), delší dobu jsem je chtěla a měla to být motivace, že je začnu používat, až si udělám přípravu na konzultaci diplomky. Zatím ani čárka, ale lak už tři dny docela slušně drží... :)

    Do očí mi vhání slzy přítel, který skáče podle toho, jak jeho matka pískne, půlroční bezúspěšný hledání práce a diplomka. Ale dokážu si představit, že ta poslední kapka dojde ve chvíli, kdy zjistím, že došel papír...

    OdpovědětVymazat
  2. Statečný rytíř odvážně spoléhá sám na sebe:-) papír tedy vždy vlastní, žádný nefunkční tě pak nerozhodí...a držet a vydržet jen to, co sama chci. Jo, já jsem pro tu odvahu:-) a lak na nožkách vždy rudý, aby to nikdo nepřehlédl. Krásné dny bez slzí v očích:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné podobenství…. Ale vysrat či nevysrat – to není, oč tu běží: jde o to, co následuje, o ten papír, že…. Pro statečné dekadenty: Nathanel West - Přítelkyně osamělých srdcí

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné podobenství…. Ale vysrat či nevysrat – to není, oč tu běží: jde o to, co následuje, o ten papír, že…. Pro statečné dekadenty: Nathanel West - Přítelkyně osamělých srdcí

    OdpovědětVymazat