neděle 19. dubna 2015

Art Brut

V pátek jsem šla na výstavu. Do Doxu. Na Art Brut. Nebo tedy árbri, jak mně významně upozornil pán za kasou. Pán měl na sobě svetr s jelenem. Na nic jinýho jsem se nemohla soustředit.
Šla jsem na výstavu, ale došla do kavárny. Taky v Doxu. Alespoň že tak. Nemám zrovna nejlepší období. Asi jste si všimli.
Ale ta kavárna, ten světlý prostor prodchnutý uměním, ty lidi ve svetrech s jeleny mi udělaly tak dobře. Seděla jsem a koukala. Chvílema četla. A koukala.
Přišel tam postarší pár. Objednali si kávu. Ona si sedla ke stolečku a napila se. A on vyskočil a začal jí fotit starou zrcadlovkou. Úplně mně to dojalo. Tý pani bylo určitě alespoň šedesát a on si jí pořád nadšeně fotí jak upíjí kávu. V hlavě se mi hned rozběhl příběh velké lásky a taky jsem si hned začala představovat, jak mně můj muž i v šedesáti letech fascinovaně fotí a vůbec nevadí mé šediny (už je mám teď) ani vrásky. Jsem poslední dobou dost naměkko.
Nakonec jsem došla i na výstavu. Zajímavá. Ale tenhle moment byl pro mně nejvíc.

3 komentáře:

  1. Pěkně napsáno.. minule ty selky, teď tahle poslední síla okamžiku v kavárně DOXu.
    Jako z příručky "Jak obnovit ztracené spojení".... :-))
    Všechno to jsou vlastně jenom obrazy. Některé nás posílí. Na chvíli.

    OdpovědětVymazat
  2. ..nádhera....krásně jsem si početla...krása...Věrka

    OdpovědětVymazat
  3. p.s. teď koukám, že ona fakt taková nějaká kniha o spojení s Matkou Zemí existuje, tak to ne, v šamanech nejedu :-) Měl jsem ale kamaráda, který když se napil řval "To měl Kavka, takový ten pocit, že mezi ním a ostatními je sklo, tož to já nemám!" Já občas ano. A mám rád prchavé obrazy, některé vjemy jsou lepší než celá výstava... .-)

    OdpovědětVymazat