pátek 29. května 2015

Na vlně

Čím dál víc vnímám, jak mě může prostředí ovlivnit. Nadchnout. Inspirovat. Nechat odpočinout. Motivovat. Nebo naopak! Design mi dělá radost. A nemyslím tím jen drahé zboží z lesklých obchodů. Některé prostory bych hned obydlela. V domě Vitra, na pomezí švýcarských, německých a francouzských hranic, jsem bydlela snad v každém pokoji a sedala si nutkavě do každého křesla a za každý pracovní stůl. Dům je spolu s muzeem, továrnou a dalšími budovami, součástí Vitra kampusu. Vstup je zdarma a jednotlivá patra jsou zařízena nábytkem a doplňky Vitra do podoby různorodých pokojů a prostor vyvolávajících dojem perfektní zabydlenosti. V každém takovém pokoji si můžete zkusit chvíli žít, prohlédnout si knížky na stolku nebo posedět na gauči. Setkáte se v nich s produkty navrženými Vernerem Pantonem, Eamsovými a mnoha dalšími designéry pracujícími pro Vitru. Okolo domu je louka s lučními květy a v ní zakomponovaná křesla, ideální na kávu a zmrzlinu, kterou prodávají ve stříbrném přívěsu z 60. let. Prostě hodně dobrý.
Nemyslím, že je nutné mít všechno z Vitry. Dokonce myslím, že není nutné mít něco z Vitry. Ale ten zážitek krásných a přitom mnohovrstevnatých a nestejných interiérů byl velmi oživující. I proto, že mám pocit, jakoby současné pojetí interiéru bylo svázané vlnou bílo, černo, geometrického diktátu, na které se (přiznávám) také občas svezu. Pak se mi někdy zdá, že prostory ztrácejí nějaký otisk individuality a zajímavějšího příběhu. Mnohem lepší fotografie najdete na jejich webu. Mně se v té vlně zážitků příliš nedařilo fotit.







3 komentáře:

  1. není nutný mít všechno z Vitry, ale bylo by fajn, mít aspoň malinkej kousek....
    Výlet ti upřímně závidím..hodně hodně inspirativní....

    OdpovědětVymazat
  2. Taky bych ráda viděla, prožila si.. a jeden kousek nebo i dva bych brala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych se nenechala přemlouvat. Kousek, dva nebo ...

      Vymazat