pátek 16. října 2015

Estetické pochutiny a žena v domácnosti


Mám takovou teorii. Říkám jí Teorie estetického zážitku.  Hlavní teze spočívá v tom, že kultivovaný životní prostor kultivuje i mně. Někdy se nestíhá, ale naordinovala jsem si odpoledne ženy v domácnosti a kultivovala. Jestli u sebe pozoruju nějaké změny související se stoupajícím věkem, je to (kromě bílých vlasů, četnosti návštěv svateb a křtin a nutkání plést a vyšívat) můj vztah k rostlinám a květinám. V mých raných dvacetinách mně kytky nechávaly absolutně chladnou. Teď mě floristické chvilky a jejich výsledky dokážou těšit několik týdnů. Klidně i z pole a příkopů.

Kultivujete? A co kytky? Podléháte módním monsterám a pryskyřníkům?

2 komentáře:

  1. U nás na trhané kytky ještě moc nedošlo, nějak se neumím popasovat s tou jejich pomíjivostí, ale začíná mě to zajímat. Jinak souhlasím, jen se snažím estetizovat zatím hlavně úklidem.
    Možná... možná když seženu nějakou vázu, pak otevřu dveře i kytkám, nechce se mi je zatím dávat do sklenice od okurek.

    OdpovědětVymazat
  2. mňam!my kultivujeme neustále každý den. Dnes jsme například věnovali dvě hodiny třídění ponožek, abychom od nich vyčistili parapet a dítka nebyly terčem posměchu...no tedy spíš já a muž, u dětí je to roztomilé!

    Krása věcí mě bere. Ne, stan harmonika, konvice na kávu a dýmka by mi opravdu nestačila...Šňupálku.

    OdpovědětVymazat