neděle 28. května 2017

Na sever



Kodaň. Za tři dny. Klidně bych zůstala dýl. Jenom tak někde sedět a koukat na lidi. Sever mě okouzlil. Jestli zvažujete, jeďte. Pro mě osobně hodně inspirace. A moje tipy (které poskytuji po jedné krátké návštěvě, ale z velkého nadšení):

Kam jít: *Botanická zahrada a hlavně velký palmový dům s několika skleníky a točitými schodišti do korun palem a lián. Vstup je zdarma a nejlepší je přijít těsně po desáté, kdy se skleníky otevírají a prostor plný zvuků, vůní a kapek vody je jen váš.  *Muzeum umění a designu, ačkoliv na krásný nábytek narazíte všude, prostor bývalé nemocnice z 18. století stojí za návštěvu. Mě nejvíc oslovila expozice dánského designu inspirovaná Japonskem. Taky jsem si tam předvybrala tuhle židli, že tu chci domů. Až doma jsem pak zjistila její cenu. *Pláž (Amager Strandpark), kam dojedete z centra pohodlně na kole nebo metrem. Pro mě je moře pořád něco výjimečného.
*Vesterbro a jejich bývalé masné krámy, v současnosti sloužící jako ateliéry, obchody a bistra. A čtvrť *Norrebro, kde je v každé ulici na co koukat. Na kávu alespoň jednou do Coffee Collective a pak klidně úplně kamkoliv, všude jí měli výbornou.








1 komentář:

  1. Jee, diky za tipi, take bych se tam nekdy rada podivala...

    OdpovědětVymazat